پایگاه اطلاع رسانی مسجد جامع علی بن ابیطالب علیه السلام ارومیه

پایگاه اطلاع رسانی مسجد جامع علی بن ابیطالب علیه السلام ارومیه

طبقه بندی موضوعی

آخرین نظرات

http://asrguilan.com/wp-content/uploads/2014/11/%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF-%DB%8C%D8%B2%D8%AF%DB%8C.jpg

 

رئیس مجلس خبرگان رهبری در اختتامیه هجدهمین اجلاس خبرگان رهبری، با اشاره به نگرانی خبرگان از وضعیت بد فرهنگی در جامعه به خصوص در شمال شهر تهران، خاطرنشان کردند: هرچند همه اقشار مردم با حضور در راهپیمایی ها نشان میدهند که نظام خود را دوست دارند و اصل نظام را قبول دارند، اما دشمن هم بیکار ننشسته است و از همه ابزارها برای رسیدن به اهدافش استفاده میکند.

«آیت الله محمد یزدی» با اشاره به نظر امام در اهمیت امر به معروف و نهی از منکر که آن را روز ورود به ایران در بهشت زهرا مطرح کردند و حتی فرمودند لازم است برای این امر وزارتخانه داشته باشیم، افزودند: سخن امام فراموش شد و یا شاید گمان کردیم همین نهادهایی که هستند این کار را انجام میدهند و اصلا اصل نظام ما آمر به معروف و ناهی از منکر است و برخی گفتند کار وزارت ارشاد همین است.

وی خاطر نشان کرد: مسئله امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات اسلام است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهار داشتند: امر به معروف و نهی از منکر سه مرحله دارد که مرحله اول آن قلبی است که انسان باید از کار زشت بدش بیاید و این مرحله با اجبار به دست نمی آید و احساس قلبی با آگاهی حاصل می شود و مسئولیت این مرحله با روحانیان و کسانی است که ارشاد جامعه را به عهده دارند.

«آیت الله یزدی» فرمودند: مرحله دوم، مرحله زبانی است که باید با در نظر گرفتن شرایط موجود لحاظ شود، و مرحله سوم که مرحله اجرایی است به عهده قوه مجریه است و نمی توان از مردم و عامه مردم خواست خودشان در وارد عمل شوند و با رعایت اصول اخلاقی و با برنامه ریزی به هدف خود نزدیک شوند.

۹۴/۰۶/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی